Konfiguratory różnego typu stają się bardzo istotnym narzędziem w relacji z klientem w bardzo wielu branżach przemysłowych. Do tej pory narzędzia doboru budowali producenci, aby ułatwić dostęp do swojej oferty. Jednak w Internecie znaleźć można coraz więcej przykładów wdrożeń zrealizowanych przez firmy handlowe.
W większości przypadków nie jest celowe rozbudowywanie opcji do konfiguracji w ramach portalu B2B, zwłaszcza gdy potrzebuje takiego rozwiązania zaledwie część oferty. Czasami prościej zbudować narzędzie dedykowane i co ważne, dostępne także dla potencjalnego nowego klienta.
Projekt konfiguratora silników elektrycznych marki ELK jest wdrożeniem otwierającym ten obszar dla BIBUS MENOS. Powstał z inicjatywy Działu Mechatroniki, który chciał przetestować nowe ścieżki mogące wesprzeć pozyskiwanie lead’ów. Całość została zrealizowana w 2023 roku, ale kluczowy dla oceny powodzenia przedsięwzięcia okres zaczynie się wraz z początkiem roku 2024. Sposób interakcji z ofertą za pomocą takiego interfejsu wymaga analizy. Jej wyniki zadecydują o wdrożeniu etapu nr 2, czyli rozbudowy o dalsze dwa narzędzia i uzupełnienie całości o moduł e-commerce.
Prowadziłem ten projekt od pierwszych ustaleń z Działem Mechatroniki, przez budowę specyfikacji, przeprowadzenie trudnego i wymagającego sporej liczby spotkań procesu wyboru wyspecjalizowanej agencji, negocjacje i podpisy na umowie, po nadzór nad realizacją i uruchomienie.
Strona www projektu:
eldrives.com
Agencja:
T-media, Gdańsk
t-media.pl
© MarkHouse Marek Kosiński | Stare Czaple